Wednesday, September 14, 2011

ALIM DI SISI MANUSIA TAPI HINA DI SISI ALLAH

Asalamualaikum.

Zaman sekarang ni soal agama dorang suka buat mainmain ek? Tak takot Allah ke dorang ni? *Sedih. Haihh nak cakap banyak pun payah nanti orang kata macam nana ni alim sangatkan? Nana tak adelah alim mane tapi alhamdulilah nana tak pernah nak mempermainkan agama nana sendiri.

" DOA TAHAN PUASA : ALLAHUMA FI BARINGSANA WABARINGSINI WADAHLAPAR WAMAUMATI WALIHATJAM MASIHLAMALAGI WAMASUKDAPUR BELUMADA APAPA WAKENE TAHANLAGI ULANG 3X :D "


Cuba korang baca ayat tu haa? Benda macam ni pun nak buat mainmain ke? Nana memang terperanjat bile terbace ayat ni dekat wall fb someone. Seorang wanita, bertudung pulak tu. Bertudung tu sekadar bertudung ke? Inilah yang dikatakan' Alim di sisi manusia tapi hina di sisi Allah '. Fikirlah baikbaik. Jangan mempermainkan agama sendiri dan jangan malukan diri sendiri! Ini boleh dijadikan iktibar untuk semua orang termasuk diri nana sendiri. Semua orang buat silap tapi janganlah ulangi kesilapan yang sama.  


Love, nana

4 comments:

  1. lpas 2 kn bajet2 warak...mcm haram kalau jmpe org yg jenis mcm 2...ckp xserupa bikin kn2...

    ReplyDelete
  2. Yep haihhh manusia ni macammacam kan.

    ReplyDelete
  3. apa la , tu pun nak buat main . tade benda lain ke ?

    ReplyDelete